איך לא לעבור ראיון עבודה

ייתכן ששמעתם סיפורי זוועה על מרואיינים שעונים לטלפון במהלך ראיון, אוכלים סנדביץ' מול המראיין או מעבירים ביקורת על החברה בה הם מתראיינים... אבל אתם לא עושים את הטעויות האלו, נכון?

הנה רשימה של דברים שבהחלט אסור לעשות כשאתם הולכים לראיון עבודה, בהנחה שאתם רוצים להתקבל לעבודה...

איך לא לעבור ראיון עבודה

1. אל תגיעו באיחור.

2. אל תגיעו מוקדם מדי (למשל שעה לפני הזמן).

3. אל תעשנו בזמן הראיון וגם לא ממש לפניו, כדי שלא תגיעו כשאתם מריחים כמו מאפרה.

4. אל תלכלכו על הבוס הקודם או על מקום העבודה האחרון שלכם.

5. אל תשקרו בקשר לכישוריכם, הידע שלכם או ההכשרה שעברתם.

6. הגיעו לבושים בהתאם למקום העבודה (אם אתם מתראיינים בחברת עו"ד כדאי שתגיעו בחליפה. לראיון בחנות ספרים אפשר להגיע עם ג'ינס וחולצה, אך בכל מקרה שמרו על מראה מהוגן. כפכפים וחולצות חשופות הן מחוץ לתחום).

7. אל תשכחו את שמו של המראיין. השתדלו להשתמש בו מייד לאחר שהוא מציג את עצמו בפניכם, כך יהיה לכם קל יותר.

8. אל תשפכו על עצמכם טונות של אפטרשייב או בושם.

9. אל תיכנסו לראיון כשדיבורית ה-Bluetooth שלכם עדיין תלויה על האוזן.

10. אל תגיעו לראיון עבודה מבלי ללמוד על המעסיק הפוטנציאלי שלכם.

11. אל תהיו אפאתים, הראו התלהבות ועניין בעבודה החדשה.

12. אל תשאלו על הטבות שתי דקות אחרי תחילת הראיון.

13. אל תדברו על דרישות השכר שלכם מוקדם מדי בראיון; תנו לצד השני לשאול אתכם.

14. היו מוכנים להסביר מדוע אתם האנשים המתאימים ביותר לתפקיד.

15. אל תשכחו להביא עותק של קורות החיים שלכם.

16. אל תשכחו מה כתבתם בקורות החיים שלכם.

17. אל תשאלו יותר מדי שאלות.

18. אל תגיעו למצב בו אתם לא שואלים אף שאלה.

19. הקשיבו היטב למה שאומר לכם המראיין; פעמים רבות תישאלו על כך אחר כך.

20. אל תדברו יותר מדי, השתדלו לדבר רק מחצית מהזמן.

21. אל תקטעו את המראיין כשהוא מדבר. אם יש לכם הערות המתינו עד שהוא יסיים את דבריו.

22. אל תפהקו.

23. אל תיזרקו בכיסא, שבו ישר.

24. אל תביאו איתכם חברים לראיון וגם לא את אימא.

25. אל תלעסו מסטיק במהלך הראיון.

26. אל תצחקקו, אל תנשכו את השפתיים ואל תשחקו בשיער.

27. אל תשתמשו בביטויים כמו "כאילו", "נראה לי", "אח שלי".

28. אל תזרקו שמות כדי להיראות מקושרים.

29. כשאתם לוחצים ידיים עשו זאת מכל הלב, אבל לא חזק מדי.

30. אל תשכחו ליצור קשר עין, אך היזהרו לא להגזים.

31. אל תתיישבו במקומכם לפני שהמראיין התיישב או הזמין אתכם לשבת.

32. אל תתרגזו ותיכנסו למגננה.

33. אל תתלוננו כי נאלצתם להמתין / הפקידה בכניסה לא נחמדה / אין חניה למטה.

34. אל תיסחפו בהסברים מדעו עזבתם את התפקיד הקודם. מידע כללי יספיק בהחלט.

35. אל תישמעו מדוכאים או נואשים.

36. אל תבדקו מה השעה כל הזמן.

37. אל תחלקו יותר מדי מידע אישי; המראיין הוא לא החבר החדש שלכם.

38. אל תשאירו את הטלפון פתוח, ובוודאי שאל תענו לשיחות או הודעות.

39. אל תישמעו כאילו עשיתם חזרות על התשובות.

40. אל תשכחו לציין שאתם מעוניינים בעבודה.

תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
צרף פרופיל LinkedIn
ואנו נחבר אותך למשרות חמות בחברות הייטק וסטארטאפים שמפתחים את העתיד
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם על סיום עבודה בחברה שבה אתם עובדים כרגע- לא משנה מה קדם להחלטה ולמה, אם החלטתם על הצעד הבא בקריירה, אם עשו לכם הד-האנטינג או שסתם נמאס לכם ממקום העבודה הנוכחי, לפני שתגידו "שלום ולא להתראות" (עם חיוך), תצטרכו להגיש מכתב התפטרות פורמאלי למעסיק הנוכחי שלכם.

להרחבה