איך לנהל מו"מ כמו מקצוענים

קרה לכם פעם שרציתם משהו ולא קיבלתם אותו? התשובה המתבקשת היא "כמובן" (אלא אם כן שפר עליכם מזלכם ונולדתם למשפחת המלוכה). ההבדל בין לבקש ולקבל, הוא יכולת השכנוע שלכם - או איך אתם מנהלים מו"מ.

איך לנהל מו

לחלקנו היכולת הזו מגיעה באופן טבעי (בעיקר אם אתם הילדים הצעירים במשפחה), אך מרביתנו צריכים ללמוד איך להתנהל נכון כדי להשיג את מבוקשנו - אם זה בתור בסופר, מול הפקיד בבנק או המעסיק הפוטנציאלי.

אם אין לכם מושג מאיפה להתחיל, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם משא ומתן בחיפושי העבודה שלכם.

1. מחקר הוא המפתח
גם אם נדמה לכם שאתם כבר יודעים הכל, תמיד כדאי לעצור רגע ולעשות חושבים. לפני שאתם בכלל ניגשים למשא ומתן, כדאי שתלמדו מי עומד מולכם. חפשו מידע על התחום, החברה בה אתם רוצים לעבוד ועל המעסיקים הפוטנציאליים שלכם. ביום בו תצטרכו לדון בשכר שלכם, כדאי שתדעו בדיוק מה אתם רוצים ומה מקובל בתחום העבודה שלכם.

קשה להאמין אבל מרביתנו לא באמת יודעים מה אנחנו רוצים. חשוב להבהיר לעצמכם מהם הקווים האדומים שלכם, בטרם תתחילו לנהל דיון בנושא השכר עם המעסיק הפוטנציאלי.

2. הקשיבו לצד השני
מפתיע ככל שזה עשוי להישמע, דרישות הצד השני הן המפתח שלכם להצלחה. אם תדעו מה המעסיק שלכם צריך, יהיה לכם קל יותר לשווק את עצמכם כעובדים שיתנו לו את הערך המוסף שהוא מחפש. בנוסף, אם תבינו מה החששות שלו או מהן הסיבות שמעכבות את החלטתו להעסיק אתכם, תוכלו להיות הראשונים להעלות אותן ולהציע פתרונות.

3. הסבירו את עצמכם
כשאתם ניגשים למשא ומתן עצמו, חשוב שתבקשו את מה שאתם רוצים לקבל. אף אחד לא יכול לנחש מה עובר לכם בראש...
כשאתם דנים בחוזה העסקה, העלאה בשכר או שינוי בתנאים, כנראה שתצטרכו להסביר למה מגיע לכם לקבל יותר. אם תצליחו להראות שהשינוי שאתם מבקשים טומן בחובו יתרונות עבור החברה, ייתכן ותקבלו את מבוקשכם.

חשוב שתעשו את שיעורי הבית שלכם ותדעו להציג את התרומה שאתם מציעים למעסיק בתמורה. בסופו של דבר זה רק עניין של עלות מול תועלת; הרי השכר שלכם לא מגיע מכיסו האישי של המנהל.

4. כוונו גבוה
מו"מ כשמו כן הוא. זהו דיון בו כל אחד מהצדדים מנסה להשיג את מה שהוא צריך, בלי לעשות ויתורים כואבים בדרך. היו מוכנים לכך שתצטרכו למתוח קצת את הגבולות שלכם ולהתפשר, וכוונו גבוה. אל תנקבו בסכומים או תנאים מגוחכים שלא יכולים להוות בסיס למשא ומתן, אלא בקשו קצת יותר ממה שמגיע לכם כדי שיישאר לכם מרחב לתמרון.

5. דעו מתי להפסיק
לעתים קרובות בעת משא ומתן, מגיע שלב בו שני הצדדים מרגישים מתוסכלים ולא מרוצים מהתוצאות. חשוב שתזכרו שאם שני הצדדים מוכנים לעשות ויתורים, כנראה שתגיע בסוף לעמק השווה. חשבו היטב האם יש סיבות נוספות מעבר לשכר, שיהפכו את העבודה בה אתם דנים למשתלמת עבורכם (קידום מקצועי, יכולת ללמוד תחום חדש, אוטונומיה, עניין), והעריכו מחדש עד כמה אתה יכולים להתגמש.

לסיכום
ניהול משא ומתן הוא תהליך שעשוי להיות ארוך ומסורבל. ניסינו לתת לכם כמה עצות בסיסיות, אך נשמח לשמוע מה הם הלקחים שאתם למדתם מניסיונכם האישי. איך אתם ניגשים למשא ומתן?

תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
צרף פרופיל LinkedIn
ואנו נחבר אותך למשרות חמות בחברות הייטק וסטארטאפים שמפתחים את העתיד
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם על סיום עבודה בחברה שבה אתם עובדים כרגע- לא משנה מה קדם להחלטה ולמה, אם החלטתם על הצעד הבא בקריירה, אם עשו לכם הד-האנטינג או שסתם נמאס לכם ממקום העבודה הנוכחי, לפני שתגידו "שלום ולא להתראות" (עם חיוך), תצטרכו להגיש מכתב התפטרות פורמאלי למעסיק הנוכחי שלכם.

להרחבה