איך לשרוד ראיון (ולחיות כדי לספר על זה)

 קבלה לראיון מורכבת מערבובייה של המון פרמטרים. קחו לכם כמה עצות איך לעמוד בהצלחה בראיון עבודה.

איך לשרוד ראיון (ולחיות כדי לספר על זה)

1. גלו אמפתיה למראיין* – גם אם הוא נראה הכי קשוח בעולם, גם הוא אנושי (הפתעה, הפתעה!) כלומר גם הוא לפעמים בוכה/מתעצבן/נעלב/מתרגש, גם עליו עובר ימים קשים, גם לו יש לחץ ומתח בעבודה ויש סיכוי טוב שהוא כבר עייף מלראיין עשרות אנשים. האמפתיה אליו תעזור להוריד מכם את הלחץ. וזה עובד. באחריות!

2. אל תתייחסו לעבודה כאל עבודת חייכם – כלומר אל תבואו לראיון במחשבה שאם לא תתקבלו אתם אבודים. לא, תמיד יש ויהיו עוד עבודות. אם אתה נואשים, אתה משדרים נואשות וזה אף פעם לא עובר טוב, ע"ע עולם הדייטים.

3. אל תשקרו לגבי קורות החיים – לכולם יש "חורים" בקו"ח ודברים שפחות רוצים להראות אותם או רוצים שידעו מהם. כולנו בני אדם, לכולם יש את השנה שבה לא עשו כלום חוץ מלראות טלוויזיה או נסעו להודו. אין לכם מה להסתיר, כל חור בקורות החיים יכול לעבור טוב אם מצורף לו הסבר טוב. וכאן נכונה הקלישאה, Honesty is the best policy.

4. Monkey see, Monkey do – אם למרות ההכנות, בשעת הראיון אתה נלחצים מאוד ושכחתם באיזה פוזיציה מומלץ לשים את שפת הגוף שלכם, תחקו את המראיין.

5. לא התקבלתי=נכשלתי – זה לא סוף העולם אם לא מקבלים אתכם, אין צורך לעשות ייחוס פנימי שלילי. זה לא אישי. קבלה לראיון מורכבת מערבובייה של המון פרמטרים. בוחנים לכל תפקיד מועמדים רבים ויכול להיות שפשוט למישהו אחר יש יתרון קטן עליכם לדוגמה נעניתם למשרת דרושים אבטחת מידע ויש לכן ניסיון של שנה אבל למועמד אחר יש ניסיון של חצי שנה יותר, אין סיבה שזה יוריד לכם את הביטחון העצמי. אצל אנשים רבים הביטחון העצמי נבנה מהצלחות ונהרס מכישלונות וזה לא צריך להיות ככה.

6. איזון – ריאיון עבודה זה כמו עוגה: אם תשימו פחות מדי או יותר מדי מרכיבים היא לא תצא טובה. ידע וניסיון מאוד חשובים אבל גם רושם ראשוני ולכן אל תשבחו את עצמכם יותר מדי או אל תצטנעו יותר מדי. אל תתלהבו יותר מדי אבל גם אל תהיו אדישים. לפני הראיון נסו לגייס כמה שיותר מודעות עצמית (אל תשאלו את אמא) ועזרו למראיין לגבש תפיסה ריאלית ונכונה לגביכם.

7. אל תלכלכו על העבודה הקודמת – משפטים שאסור בתכלית האיסור שייצאו מהפה שלכם: "תמיד לבוס היה משהו נגדי", "הוא ניסה כל הזמן להתנכל לי", "חבריי לעבודה קינאו בי וניסו לחבל בהישגים שלי", "כולם ניצלו אותי והתייחסו אליי כמו זבל". אתם יכולים להגיד את המשפטים האלה אם מאוד בא לכם, אבל רק תיקחו בחשבון שהמראיין יזכור אתכם כמועמד/ת שברח/ה מאברבנאל.

8. יחסי אנוש טובים – המראיין בעיקר רוצה לקחת מישהו שיהיה לו כיף לעבוד איתו. הרבה פעמים אנשים מתמקדים בפרטים הקטנים של הראיון ושוכחים לקחת צעד אחורה ולראות את התמונה הגדולה. המראיין רוצה מישהו שהוא יוכל להסתדר איתו ברמה היומיומית. אז מקצועיות, אחריות, ראש גדול ופרפקציוניזם הן תכונות חשובות אבל המראיין לרוב ירצה בנוסף מישהו עם אופי נינוח, נעים, תקשורתי בעל חוש הומור ויחסי אנוש טובים ולכן אל תשכחו להתנהג ככאלה.

9. קצת הומור עצמי מעולם לא הזיק לאף אחד - אם אתם מאלה שרמת החרדה שלהם מרקיעה שחקים בראיונות, אל תתביישו בזה. אם הפה שלכם מתייבש, רמת הדופק יוצאת מטווח הנורמה ואתם מתבלבלים, תתייחסו לעצמכם בהומור ובקלילות. קחו שתי שניות לנשום והסבירו למראיין בחיוך שאתם נורא מתרגשים כרגע ובדרך כלל אתם קוליים כמו ליידי גאגא. אם תכעסו על הגוף שלכם כי הוא לא מציית לכם ותנסו להסתיר זאת, זה רק ילחיץ אתכם יותר. רוב הסיכויים שהמראיין יעריך אתכם על הכנות ויתרשם שהעבודה הזאת באמת חשובה לכם.

אז שיהיה בהצלחה!

תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
צרף פרופיל LinkedIn
ואנו נחבר אותך למשרות חמות בחברות הייטק וסטארטאפים שמפתחים את העתיד
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם על סיום עבודה בחברה שבה אתם עובדים כרגע- לא משנה מה קדם להחלטה ולמה, אם החלטתם על הצעד הבא בקריירה, אם עשו לכם הד-האנטינג או שסתם נמאס לכם ממקום העבודה הנוכחי, לפני שתגידו "שלום ולא להתראות" (עם חיוך), תצטרכו להגיש מכתב התפטרות פורמאלי למעסיק הנוכחי שלכם.

להרחבה