איך עושים הפרדה בין העבודה לחיים האישיים?

כולנו נוטים להביא את העבודה הביתה וזה בסדר, השאלה היא עם איזה מצב רוח זה מגיע, מה ההשפעות שאנו לא מודעים להן ואיך אפשר למצוא את האיזון כדי להיות בסופו של דבר גם עובדים טובים יותר וגם בני זוג והורים רגועים יותר. הנה מספר טיפים.

איך עושים הפרדה בין העבודה לחיים האישיים?

1. אל תערבו את הבוס בקשיים שיש לכם בחיים האישיים. הוא לא צריך לדעת מזה, אלא אם כן זה פוגע לכם בתפקוד.

2. ועשית לך רשימות. עשו רשימות של מה שאתם צריכים לעשות במשרד ומה שאתם צריכים לעשות בבית, ואז הדברים יהיו יותר ברורים. בעבודה הסתכלו ברשימה של העבודה והתרכזו בה, וכשאתם מגיעים הביתה תסתכלו ברשימה של הבית.

3. לא להתעסק בדברים שקשורים לעבודה אחרי העבודה. אם יש לכם קצוות לסגור בעבודה השתדלו להקציב לעצמכם חצי שעה בלבד, אל תיסחפו. עדיף שתגיעו מחר קצת מוקדם יותר מאשר שתתעסקו עם זה בבית.

4. סעו לאט. שמעו מוזיקה מרגיעה, בלי חדשות. אפילו באופן סימבולי סמנו לכם איזה עץ או פיצוצייה שאחריהם אתם מפסיקים לחשוב על עבודה ומתרכזים בבית. זה נשמע מטופש אבל זה עובד. בנסיעה הביתה תנשמו נשימות עמוקות ותדמיינו איזה נחמד יהיה לכם כשתגיעו.

5. תכננו ערבים. ללא מסגרת לאנשים יש נטייה ללכת לאיבוד, שזה אומר לצפות בטלוויזיה כל ערב ו"להתפגר". אתם לא רוצים להגיע למצב שאתם מרגישים שהחיים שלכם זה רק עבודה, עבודה, עבודה. אז תכננו מראש מה תעשו: היפגשו עם חבר, צאו לסרט עם הבן/בת הזוג, הירשמו לחוג של ערב פעם בשבוע - אבל אל תשאירו את משבצת הזמן הזאת ריקה, כי ברגע שמגיעים הביתה יש לזמן נטייה להתמסמס ופתאום נמרחים על הספה ואין כוח לשום דבר.

6. אל תתנו לעבודה להעיב על הזוגיות. אל תשפכו את כל הזבל מהעבודה על הבן/בת הזוג, כי אולי גם להם היה יום קשה. הקציבו את זמן השיחה לחצי שעה וזהו. אל תחפרו בזה יותר מדי, כי אז תרגישו שאתם 24 שעות ביממה בעבודה. חצי שעה אומנם נראית מעט, אך זה מספיק זמן לעדכונים היומיים.

7. עדיף שלא תעשו שיחות עם הבית מהעבודה ולהפך. חוץ מהדברים החשובים באמת, הכול יכול לחכות.

8. האצילו סמכויות (בבית ובעבודה!). אם אתם מרגישים בעבודה עמוסים מדי וכורעים תחת עומס המשימות, נסו להוריד מהלחץ ולהתחלק בנטל עם עוד אנשים. ואם יש משימות לעשות בבית (ניקיונות, סידורים, תיקונים, דיבורים וכו'), חלקו אותם בין יושבי הבית או תדחו ליום אחר. אל תעברו ממצב מלחיץ אחד לשני!

9. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, נהלו שני קווי טלפון. אם קו הטלפון השני שלכם הוא מהחברה, הרי זה משובח!

תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
צרף פרופיל LinkedIn
ואנו נחבר אותך למשרות חמות בחברות הייטק וסטארטאפים שמפתחים את העתיד
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם על סיום עבודה בחברה שבה אתם עובדים כרגע- לא משנה מה קדם להחלטה ולמה, אם החלטתם על הצעד הבא בקריירה, אם עשו לכם הד-האנטינג או שסתם נמאס לכם ממקום העבודה הנוכחי, לפני שתגידו "שלום ולא להתראות" (עם חיוך), תצטרכו להגיש מכתב התפטרות פורמאלי למעסיק הנוכחי שלכם.

להרחבה