התחלה במקום עבודה חדש - כל התורה ב-700 מילה

קיוויתי שהמעלית לעולם לא תגיע לקומה 15. כשעברנו את קומה 13 הבנתי שהעניין אבוד. יצאתי מהמעלית ונכנסתי למשרדים. הילדונת מהקבלה הרימה ראש ובלי להוציא את קצה העט מהפה שאלה: "למי באת?". "אני החדשה", צייצתי, והרגשתי כאילו גם היא שומעת את דפיקות הלב שלי.

התחלה במקום עבודה חדש - כל התורה ב-700 מילה

כמו ילד שמגיע לבית ספר חדש בעיר זרה, החזקתי את התיק צמוד-צמוד וכשחיוך אוטומטי מרוח לי על כל הפרצוף, נכנסתי למקום עבודה חדש.

זה אף פעם לא קל, התחלות חדשות. צברת קרדיט בעבודה הקודמת, הוכחת את עצמך, הכרת את המערכות הפנימיות בעיניים עצומות והיו לך אפילו שני חברים קבועים לארוחות צהריים. אבל מה לעשות? החלטת להתקדם בחיים (או שאתה, שני החברים לצהרים ועוד 120 נוספים תרמתם לצמצום עלויות החברה ולסטטיסטיקת ההייטק בזמן משבר).

144 שלום
בכל ארגון יש לפחות אחד או אחת כזאת. המודיעין של החברה, זה שכל שביב מידע עובר דרכו (ולאו דווקא נעצר שם). מי יצא עם מי, מי קודם לאן, איפה אוכלים, לאן יוצאים אחרי העבודה, איזה מנהל סחבק ואיזה בדיסטנס. מצאו אותו! חייכו אליו. תרמו פרט אישי עסיסי (שמאיר אתכם באור טוב! הרגלי שינה חבוקים עם אוגר מחמד - זה no-no). בדרך כלל זה יהיה מספיק בשביל להתחיל לקבל מידע.

רק מה? היזהרו מתבניות. לא התייחסתי לבחורה אחת בלימודים במשך 2 סמסטרים, כי מישהו אמר לי שהיא סנובית. היום היא החברה הכי טובה שלי. לא חבל?

הום סוויט הום
ארגנו את הפינה שלכם. שימו תמונה של סבתא, איזה מחזיק-פתקים שהבאתם מהבית, תביאו את הכוס קפה שלכם, בקיצור - כל מה שעושה לכם הרגשה נוחה ונעימה. חפצים גורמים לתחושה של משהו מוכר ובטוח.

לשמוע, להבין, לזכור, להתנהג
לעבודה הקודמת הייתי מגיעה במכנסי דייגים, כפכפי אצבע וחולצה גזורה של הצופים (מה!? עבדתי בגלידריה!). יש מקומות עבודה שנהוג להופיע בהם עם עניבה (לפעמים עניבה בלבד....), ויש כאלה שזה בסדר לשמוע בהם מוזיקה בקולי קולות. יש בוסים שלא יסבלו אם תתקשרו אליהם עם שאלות ויעדיפו שתכתבו להם מייל, ויש כאלה שיבואו למשרד שלכם, יתיישבו על השולחן וישאלו איך הולך.

למדו את התרבות הארגונית של המקום החדש, הבינו מה קוד הלבוש, האם שעות ההגעה גמישות או שיש מסדר בשמונה, מה אופן ההתנהלות מול ההנהלה, איפה הכי כיף לאכול צהריים, וכן - מה יחשבו אם תבואו בבוקר ותשימו מטאליקה בפול ווליום.

כבר בשיחה הראשונה עם המנהל (או המנהלת כמובן!), העלו את השאלות האלה. אל תתביישו, זה לחלוטין לגיטימי, ולא תמיד יחשבו לדבר איתכם על זה. לקח לי חצי שנה להבין מי מנהל את מי, איזה אגף אחראי על מה ומה כל החברות הקשורות אלינו עושות. למדו מטעויות של אחרים - בקשו מהמנהל או ממשאבי אנוש לצייר תרשים של הארגון, מי מנהל את מי ואיפה אתם משתלבים בתוך כל העניין.

חובת ההוכחה
אמנם אתם באים למקום החדש עם המלצות של המנכ"ל מהמקום הקודם, שהתקשר בוכה למנהל שלכם ואמר שהוא לא ישן ולא אוכל מאז שעזבתם, אבל מה לעשות - חובת ההוכחה עליכם. מילים יפות לא יספיקו. ולכן - למדו טוב טוב את החומר.

שבו בבית ותחרשו, למדו את מערכות המידע שעובדים איתן בארגון, פתחו אוזניים לגבי מושגים שמשתמשים בהם (מומלץ לכתוב בפנקס קטן מושגים חדשים ולברר עליהם באינטרנט אחר כך), קיצורי ז'רגון שמשתמשים בהם ואפילו את המתחרים, השותפים העסקיים וכמובן את המוצרים והשירותים שהארגון מספק - גם אם אתם רק בורג קטן בשרשרת. מקצוענות תתן לכם נקודות זכות במהירות. ואל תשכחו - רוב האנשים אוהבים כשצריכים אותם ואוהבים להדריך ולעזור. אל תהססו לבקש עזרה והסברים.

הנחמדות משתלמת
השתדלו לזכור את שמות האנשים שעובדים איתכם. כמו שממש נעים לגלות שהבחורה החדשה קוראת לכם בשם (למרות שלכם אין מושג ירוק איך קוראים לה), ככה יהיה נעים לאלה שתזכרו את שמם (ותעשו בו שימוש!).

ובבקשה בבקשה - אל תתחילו את סבב ההיכרות עם המשפט הנדוש: "אני מתנצל מראש, אני גרועעע בשמות". גם אם זה נכון. צרפו את הקולגות שלכם לפייסבוק, זו אופציה נהדרת לשבור את הקרח. אם קוראים לכם ללכת לצהריים או לצאת אחרי העבודה לבירה - לכו! כן - גם אם בירה גורמת לכם התעלפויות ופרכוסים - לכו!

על דרך השלילה
לא כדאי להיות 'בוסי' על ההתחלה, לחלק הוראות או להגיד לאנשים שהם טועים. הביעו את דעתכם בעדינות. לא בחוסר ביטחון, רק לא בעודף.

אל תתאמצו יותר מדי להתחבר לאנשים. זה לא טבעי וזה קצת מלחיץ. תנו לזמן לעשות את שלו, אני בטוחה שתוך תקופה קצרה כולם יהיו מאוהבים באישיות המדהימה שלכם.

מנהגים מוזרים בבקשה תשאירו בבית. אני מבינה ש"מוזר" זה עניין יחסי, אבל בכל זאת. כשיש ספק - אין ספק (חליצת נעליים וגירוד בין האצבעות זה "אין ספק").

לסיום סיומת
חשבו חיובי. אתם מתחילים משהו חדש, זו אופציה להכיר אנשים טובים, ללמוד נושאים חדשים, לעמוד באתגרים ולהוכיח לעצמכם שהיכן שלא תפלו - תצליחו. אם תבואו עם גישה כזאת, אנשים ירצו להיות בקרבתכם ובלי לשים לב איך זה קרה, תהפכו להיות הדבר החם הבא.

תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
צרף פרופיל LinkedIn
ואנו נחבר אותך למשרות חמות בחברות הייטק וסטארטאפים שמפתחים את העתיד
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם על סיום עבודה בחברה שבה אתם עובדים כרגע- לא משנה מה קדם להחלטה ולמה, אם החלטתם על הצעד הבא בקריירה, אם עשו לכם הד-האנטינג או שסתם נמאס לכם ממקום העבודה הנוכחי, לפני שתגידו "שלום ולא להתראות" (עם חיוך), תצטרכו להגיש מכתב התפטרות פורמאלי למעסיק הנוכחי שלכם.

להרחבה