שלא יעלה לראש: כמה עצות לעובד שהופך למנהל

מזל טוב, קודמתם! כמה זמן חיכיתם לרגע שבו תהפכו סוף סוף למנהלים. ליום שבו תהיו האחראים להוראות ולא רק לביצוען... הפכתם למנהלים – וזה נפלא, אך גם קצת מפחיד. ברגע האמת, בשעת המעבר לעמדת הניהול, אתם מתחילים להבין שהרגע הנכסף נושא בחובו גם אחריות רבה - ושהדבר לא פשוט כלל וכלל.

שלא יעלה לראש: כמה עצות לעובד שהופך למנהל

אם נוסיף לכך את העובדה שאלו הכפופים לכם היו עד לפני כמה רגעים עובדים בדרגתכם, אולי אף חברים לצוות העבודה, הרי שלפניכם סיטואציה מאוד לא פשוטה שצריך להתכונן אליה כראוי. אז במיוחד לרגל המעמד, הנה כמה עצות שיעזרו לכם לצלוח בדרך הטובה ביותר את המעבר מסטטוס של עובד למנהל:

שלא יעלה לכם לראש
כמו כל מנהל, גם אתם הייתם פעם (כלומר עד לפני יומיים) עובדים פשוטים. אל תשכחו זאת. אל תשכחו את נקודת המבט של העובדים, אחרת מהר מאוד תגלו שהניהול קשה משחשבתם ושהעובדים ממלמלים אחריכם 'עבד כי ימלוך'. בעיקר בשלב הזה, כשהכול עוד טרי, היכולת שלכם לגלות אמפתיה למצבם ולרצונותיהם של הכפיפים לכם היא בשיאה – ואם תהיו קשובים העובדים ירגישו זאת וישיבו לכם בהתחשבות ובנכונות למלא אחר הוראותיכם. בקיצור: שלא יעלה לכם לראש.

לא סחבק, מנהיג
זוכרים את סיסמת הבחירות של אהוד ברק? ברק הבין משהו מאוד חשוב: מנהל הוא לא בהכרח חבר. דווקא מכיוון שעד לאחרונה הייתם 'אחד מהחבר'ה', חשוב להבהיר לחבריכם – באווירה נעימה וחיובית אך עם זאת אסרטיבית - את גבולות הגזרה החדשים. הדגישו בפניהם את הרצון שלכם לייצר אווירה נעימה, אך לא כזו שתפגע בהתנהלות היום-יומית ובסמכותכם הניהולית. הפכו אותם לשותפים לדרך ולחזון הניהולי שלכם.

לא לחשוש מעימותים
אחד הדברים הקשים ביותר למנהלים בכלל ולמנהלים חדשים בפרט הוא הצורך בשיחות עם עובדים לגבי עניינים טעונים. אין זה פשוט להתעמת עם עובד על אי-עמידה ביעדים או על התנהלות שגויה, בעיקר כאשר עד לפני רגע הייתם שניכם באותו מעמד. אך בסופו של יום אתם מנהלים - ועליכם לדעת לנהל בצורה עניינית שיחות כאלו ולא להירתע מההתנגשות הצפויה. חשוב שתעלו טענות קונקרטיות ותשמרו על כבודו של הצד השני, אך יחד עם זאת אל תשכחו לשקף לעובד את הרגשות השליליים שהוא מביא לשיחה ולשתף אותו בתחושות שלכם – אחרת השיחה לא תוביל לשיפור.

לתכנן את הניווט - כמו כל מנהל לפניכם ואחריכם, גם אתם תידרשו לקבל החלטות ולהוכיח את היכולת שלכם להוציא לפועל את ה'אני מאמין' הניהולי שלכם. ומכיוון שהדילמות יגיעו – זו רק שאלה של זמן - כדאי שתנסו להיערך אליהן ולהגדיר לעצמכם כבר ביומכם הראשון בתפקיד (ואף קודם לכן, אם אפשר) את המטרות והיעדים שיתוו לכם את הדרך. תוכלו להיעזר בניסיונכם האישי או להעמיק את הידע התאורטי שלכם בעזרת ספרים העוסקים בעניין – אך יותר מכך מומלץ בחום להיות בקשר עם מנהל מנוסה. זה יכול להיות המנהל הנוכחי שלכם, מנהל לשעבר או סתם דמות ידועה בתחום – היו סמוכים ובטוחים שהקשר ביניכם יסייע לכם לבחון את כישורי הניהול שלכם ולשפר אותם.

לא לחשוש מטעויות
ולסיום, נקודה חשובה אחרונה: אל תחששו לטעות. זוכרים שכשטעיתם כעובדים 'חטפתם על הראש' מראש הצוות שלכם? הפעם, מה לעשות, אם תטעו המבוכה תהיה אף יותר גדולה. עם זאת, רק מי שעושה טועה – וטעויות הן דרך יעילה (אם כי כואבת) ללמוד ולשפר. אל תתייאשו בגלל טעות – נתחו אותה, התייחסו אליה כאל מקור ללמידה ולהעצמה אישית והפכו אותה לאבן דרך נוספת במסלול המקצועי והניהולי שלכם. בהצלחה!

תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
צרף פרופיל LinkedIn
ואנו נחבר אותך למשרות חמות בחברות הייטק וסטארטאפים שמפתחים את העתיד
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם על סיום עבודה בחברה שבה אתם עובדים כרגע- לא משנה מה קדם להחלטה ולמה, אם החלטתם על הצעד הבא בקריירה, אם עשו לכם הד-האנטינג או שסתם נמאס לכם ממקום העבודה הנוכחי, לפני שתגידו "שלום ולא להתראות" (עם חיוך), תצטרכו להגיש מכתב התפטרות פורמאלי למעסיק הנוכחי שלכם.

להרחבה