נטוורקינג – כולם מדברים על זה, אבל איך עושים את זה?!

בואו וניישר קו: מה זה נטוורקינג בכלל? בואו נסכים שנטוורקינג זה ויטמין P החדש. פעם קראו לזה פרוטקציה, אחרי זה- "חבר מביא חבר" והיום נטוורקינג.

נטוורקינג – כולם מדברים על זה, אבל איך עושים את זה?!

האמת שממש לא משנה איך תקראו לזה משום שבסופו של דבר הכוונה היא אותה כוונה: בניה וטיפוח של קשרים עם אנשים אחרים שמובילות בהמשך למגוון תוצאות כמו למשל: העברת אינפורמציה שבלתי אפשרי היה להגיע אליה אחרת, הזדמנויות מקצועיות חדשות, שיתופי פעולה עסקיים, המלצות הדדיות ועוד.

תודו בזה, כל מחפש עבודה אקראי שתשאלו אותו: "מהי לדעתך השיטה היעילה ביותר למצוא עבודה?" יענה לכם ללא שום היסוס: רשת של קשרים. ובאמת, למעלה מ 35% מהאנשים שמחפשים עבודה בהייטק מתקבלים לתפקיד הבא שלהם דרך קשרים ויש חברות שבהן אחוז הגיוסים דרך "חבר מביא חבר" אף עומד על למעלה מ 50%. בקיצור, למה זה כל כך חשוב- אתם כבר מבינים, נותרה רק שאלה אחת קשה ללא מענה ברור: איך עושים את זה?!

הנה 3 טיפים חשובים שיסייעו לכם להשקיע באופן יעיל בנטוורקינג:

1. שינוי גישה: בואו נתחיל בשלב הבסיסי ביותר והוא לשנות את התפיסה הרווחת שנטוורקינג עושים כשצריכים. אז לא ואפילו ממש לא! נטוורקינג זה לא משהו שעושים בכל פעם שמחפשים עבודה או כשצריכים משהו- זה משהו שעושים כל הזמן וללא הפסקה. במילים אחרות- זהו תהליך שאורך זמן משום שמערכות יחסים טובות דורשות השקעה של זמן. אין כאן שום דרך קיצור. אז נכון שאתם יכולים לבקש מהשכן שהבן שלו שעובד בסטארטאפ המגניב ההוא יעביר את קורות החיים שלכם למנהלת משאבי האנוש, אבל זה נטוורקינג מהסוג הכי פחות יעיל משום שהוא הרי לא מכיר אתכם ולכן גם לא ימליץ, רק יעביר הלאה. לכן, המצב האופטימאלי הוא אחר והכוונה למערכות יחסים ארוכות עם אנשים שבאמת מכירים אתכם, יודעים מה אתם שווים, מאמינים בכם וגם ימליצו עליכם מכל הלב. ולשם כך חשוב לטפח קשרים עם אנשים שעבדתם איתם, לקוחות, קולגות, מנהלים קודמים ולשמר אותם באופן מתמיד: להרים טלפון, להתעניין, לאחל מזל טוב ביום ההולדת וחג שמח בחגים וגם להציע לעזור להם עוד הרבה לפני שמבקשים מהם עזרה.

2. יצירת קשרים חדשים: קשרים קודמים זה מצוין, אבל לא לכולנו יש מספיק כאלה ועל כן לפעמים צריך לייצר חדשים. אז איך עושים את זה? הנה לכם 2 דרכים: און ליין (וירטואלי) ואוף ליין (פיזי) והכי טוב לשלב בין השתיים. עבור האינטרוברטיים שבחבורה הרשתות החברתיות פותרות חלק מהבעיה וחוסכות את המבוכה שבאינטראקציה ראשונית עם אנשים זרים. לשם כך מומלץ להשתמש ברשת כמו לינקדאין כמובן בכדי ליצור קשרים. איך למשל? יש לא מעט דרכים, לרבות: איתור אנשי מפתח ברשת ושליחת בקשות חברות, יצירת קשרים עם מנהלי גיוס, פניה ליועצי השמה בהייטק ולהד-האנטרים, הצצה ברשימת הקשרים של חברים שלכם ובקשה שיציגו אתכם בפני קולגות שלהם, שימוש בפייסבוק לצורך יצירת קשרים חברתיים חדשים עם אנשים שיש להם רקע ומכנה משותף ועוד. השיטה השנייה היא פשוט לקום מהכיסא ולהתחיל להשתתף- באירועים ובכנסים מקצועיים, בהרצאות, בקורסים וסדנאות ו...בכל הזדמנות שיש לדבר עם המשתתפים האחרים. השילוב המנצח הוא בין שתי הדרכים: ליזום מפגשים של פנים מול פנים עם קשרים שהתחילו כוירטואליים ולהפך- גם לשמור על קשר טלפוני או און ליין עם קשרים שהחלו בפגישה.

3. סמול טוק: מי שלא אוהב נטוורקינג קרוב לוודאי שמה שהוא באמת לא מתחבר אליו הוא הסמול טוק- כן, השיחה הראשונית הזו על הא ודא עם אדם שלא מכירים. אז בטח תשמחו לדעת שאף אחד לא נולד מומחה בסמול טוק ושגם אם אתם לא טובים בזה, שמדובר במיומנות נרכשת. אז איך מנהלים סמול טוק מוצלח? לשם כך, בואו ונדמיין לרגע שאנחנו עכשיו בכנס Mobile בברצלונה ושיש הרבה אנשים חשובים מסביבנו, שנשמח להחליף איתם מילה או אפילו יותר ולהכיר. הנה מספר טיפים שיקלו עלינו ויסייעו להשאיר רושם טוב על בני שיחנו: 

א. הכרתם אדם חדש? הקפידו לשנן את שמו ועשו מאמץ לזכור אותו. אתם אפילו יכולים לשאול איך הוא מאיית את השם שלו באנגלית בכדי לאתר אותו ברשת- דרך טובה למנוע שכחה.

ב. חייכו. אף אחד לא ירגיש בנוח לפתוח אתכם בשיחה אם תעמדו בצד עם פרצוף חמוץ.

ג. לא מכירים אף אחד ונתקעתם לבד בצד? מביך... אז  בואו נסכים שזה הזמן למצוא מקום טוב יותר מאשר פינת האולם.  לשם כך, אתרו עוד מישהו שלא משוחח עם אף אחד וגשו אליו. הוא בטוח ישמח שהצלתם אותו מבדידותו. אגב, פינת הקפה היא תמיד מוקד עליה לרגל. עמדו ליד ואל תתביישו לפתוח בשיחה עם מי שמגיע להכין לעצמו קפה. גם פרגון למארגנים על מגוון הנשנושים זו דרך מצוינת לפתוח בשיחה ומשם הכל כבר יתגלגל מעצמו.

ד. היו מעוניינים יותר מאשר מעניינים- מרוב דאגות על איזה רושם אנחנו יוצרים, אנחנו שוכחים שמדובר בשיחה בין שני אנשים (או יותר). למדו להתעניין באחרים, לשאול אותם שאלות וגם להקשיב לתשובות שלהם. אנשים מאוד אוהבים לשוחח על עצמם... ונהנים להיות בקרבתם של אלה שמאפשרים להם את זה.

ה. אל תתנפלו בניסיון למכור או להשיג משהו. ברור שאתם בכנס הזה מאינטרס מסוים, אבל לעולם אל תתקיפו בשניות הראשונות של השיחה. תכננו אותה בחכמה, הכינו את התשתית לבניית מערכת יחסים חדשה ורק בהמשך (ולא בהכרח באותו הרגע) גשו אל הנקודה והעלו את הנושא.

ו. מצאו מכנה משותף. אנשים מתחברים עם מי שדומה להם ושמזכיר להם את עצמם ולאו דווקא בנושאים מקצועיים. אם תפתחו שיחה, יכול להיות שדי בקלות תגלו שגם האדם שאתם משוחחים איתו הוא, כמוכם, חובב גדול של אוכל גורמה. מאותו הרגע, הסמול טוק כבר לא יראה לכם מלאכותי ואפילו תתחילו ליהנות ממנו.

ז. הכרתם מישהו והחלפתם כרטיסי ביקור? יופי! השקיעו רגע או שניים בעיון בקריאתו לפני שתכניסו אותו לכיס- זה הרבה יותר מנומס ומכבד.

ח. לא לשכוח לסגור קצוות. הייתם בכנס והכרתם אנשים מעניינים? מעולה! יום יומיים לאחר מכן אתרו את האנשים ברשת, התחברו אליהם, עשו פולואפ, הציעו להיפגש שוב לפגישה ארוכה יותר ואל תשכחו לשמור על קשר..

נטוורקינג הוא כלי עוצמתי מאין כמוהו, אם תתמידו ובכל יום תשקיעו עוד קצת ביצירה של קשרים חדשים ובטיפוח של ותיקים דלתות רבות עשויות להיפתח בפניכם ובהרבה מאוד כיוונים: גם בתעסוקה ובעסקים וגם בחיי החברה שלכם ואפילו בחיים האישיים. מה שהכי יפה בכל הסיפור הזה הוא שכל מה שנטוורקינג דורש מכם זה רק להפסיק להתבייש ולהתמיד.

תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
צרף פרופיל LinkedIn
ואנו נחבר אותך למשרות חמות בחברות הייטק וסטארטאפים שמפתחים את העתיד
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם להתפטר? כך תכתבו מכתב התפטרות על פי חוק

החלטתם על סיום עבודה בחברה שבה אתם עובדים כרגע- לא משנה מה קדם להחלטה ולמה, אם החלטתם על הצעד הבא בקריירה, אם עשו לכם הד-האנטינג או שסתם נמאס לכם ממקום העבודה הנוכחי, לפני שתגידו "שלום ולא להתראות" (עם חיוך), תצטרכו להגיש מכתב התפטרות פורמאלי למעסיק הנוכחי שלכם.

להרחבה