צריכים לגייס עובדים לסטארט אפ שלכם? 10 חוקי עשה ואל תעשה להצלחה במשימה

עשיתם את זה! עזבתם מקום עבודה מסודר ומפנק בהייטק בכדי להגשים את החלום הרטוב של רוב האנשים בענף- להקים סטארט אפ!
אבל בדיוק כמו שצבא צועד על קיבתו, כך בהייטק- החברה מתקיימת ומצליחה קודם כל בזכות עובדיה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בסטארט אפ בתחילת דרכו. "במהלך השנים ראינו שהגרעין הראשוני של הסטארט אפ הוא מדד חשוב להצלחה או לכישלון שלו.
כשגיוס העובדים עובד כמכונה משומנת היטב, מנהליה יכולים להתמקד בפיתוח ובהשגת המטרות ועדיין לעמוד ביעדי הגיוס, שהם קריטיים ביותר להצלחת החברה", כך אומר יניב בן ישי – סמנכ"ל השיווק בקבוצת SQLink שמאחוריה שנים רבות של נסיון בתחום השמה להייטק.

צריכים לגייס עובדים לסטארט אפ שלכם? 10 חוקי עשה ואל תעשה להצלחה במשימה

אז איך אם ככה, עושים את זה נכון? איך מנהלים תהליך טוב של גיוס עובדים לסטארט אפ שלכם? איך מצליחים לגייס עובד כל כך מבוקש כמו למשל מתכנת JAVA?  ואיך נמנעים מהשגיאות השכיחות שקל מאוד לעשות כשלא מכירים מספיק טוב את שוק המועמדים?

הנה 10 טיפים של עשה ואל תעשה, שכדאי להכיר עוד לפני שאתם יוצאים לדרך:

  • עשה: הכר היטב את הטאלנט. לפני שמתחילים לגייס עובדים, חשוב להכיר את הפרופיל הטיפוסי של הטאלנט ההייטקי של היום. למשל, הידעתם ששוק ההייטק כל כך רותח שמפתח ממוצע עשוי לקבל בכל שבוע כ-8 פניות נוספות עם הצעות עבודה מחברות ולנהל כ-4-5 תהליכי קבלה לעבודה במקביל? וכשזו רמת הביקוש, הטאלנט מרגיש שהוא יכול לסנן את ההצעות על פי כל מיני פרמטרים, חלקם אפילו מפתיעים. למשל...- רק חברות שמאפשרות להביא למשרד כלב, רק חברות המונות בין 10-20 אנשים, רק חברות שכותבות בשפת GO או CLOJER, רק חברות שמוכנות לשלם שכר של 33K וצפונה, רק חברות שמבטיחות קידום מהיר לתפקיד ראש צוות, רק כאלה שממוקמות קרוב כל כך שאפשר לנסוע אליהן על הקורקינט, רק כאלה שמחלקות כרטיס תן ביס בשווי לא פחות מ 1,000 ₪ לחודש וגם רק חברות שלכל עובד יש חדר פרטי...
     
  • עשה: דע מה מחפש הטאלנט כשהוא מחליט להחליף מקום עבודה. כשטאלנט מחליט לשדרג מקום עבודה, מספר פרמטרים ישפיעו על ההחלטה שלו: שכר, איזון בין שעות עבודה לפנאי, פיתוח בטכנולוגיות חדשות ואוטונומיה בבחירת טכנולוגיות, מעורבות בבניית המוצר, התחום בו עוסקת החברה ועוד.
     
  • עשה: אפיין באופן מדויק את צרכי הגיוס ואת התפקידים הפתוחים לאיוש. סטארטאפים רבים יוצאים לתהליך גיוס כשהצרכים לא מאופיינים מספיק טוב והגדרת התפקיד לא ברורה מה שמוביל לשינוי תכוף של הפרופיל הנדרש תוך כדי תהליך הגיוס - זה מתכון לבזבוז זמן יקר! חוץ מזה, לא בטוח שכבר נולד הטאלנט שיפתור את כל הבעיות וישיג את כל המטרות של החברה, כך שלחלום על עובד שיהיה גם וגם וגם איננו ריאלי. במקום זאת כדאי להגדיר מראש את התפקיד והטייטל כך שיתאימו למהות המשרה ומצד שני יהיו ברי השגה. למדו את היחס שבין הביקוש להיצע בשוק ודעו גם להתפשר כשצריך, כי כשלא מתפשרים מאבדים זמן יקר וכסף.
     
  • אל תעשה: אל תעבוד לא נכון עם חברות השמה וספקים חיצוניים. חברות השמה הן שותפות לדרך וכדאי לבנות איתן תהליכי עבודה מסודרים בכדי לרתום אותן לתהליך. מתן פידבק שוטף, למשל, על המועמדים שהופנו הוא בגדר חובה, אחרת, מסתכנים בכך שחברות ההשמה תאבדנה את האינטרס לעבוד על המשרה ולשתף פעולה.
     
  • עשה: במהלך ראיונות העבודה- אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. במילים אחרות: כבדו את הזמן של המועמד, ראיינו בגובה העיניים, דאגו שהמנהל המגייס ייצוגי ומסוגל לשווק את התפקיד בצורה הטובה ביותר. זכרו שכפי שאתם בוחנים את המועמד גם הוא בוחן אתכם ובקלות יכול להגיד "לא תודה".
     
  • אל תעשה: אל תבזבז מועמד טוב בגלל זמן תגובה איטי מידי. השעון מתקתק והזמן דחוק ולכן תהליכי הגיוס וזמני התגובה חייבים להיות הרבה יותר מהירים מאשר בעבר. טאלנטים מנהלים בד"כ מספר תהליכים במקביל ויש להם לא מעט חלופות וזמן גיוס איטי וארוך מצטייר בעיניהם כחוסר רצינות.
     
  • אל תעשה: אל תבנה חברה שלמה רק בשיטת חבר מביא חבר גיוס מועמדים על סמך אינטואיציה, קשר מהעבר או מכרים משותפים בלבד הוא מתכון בטוח לפספוס קהל שלם של טאלנטים טובים ומתאימים לא פחות (אם לא יותר...). אז כן, זה בסדר לגייס חבר'ה נחמדים שעשויים להפוך לחברים הכי טובים שלכם, אבל האם הם אלה ישיגו את היעדים שהצבתם לסטארט אפ שלכם? אולי, אבל לא בהכרח...
     
  • אל תעשה: אל תגייס רק את המועמדים שדומים בול לך. יזמים רבים נוטים לגייס אנשים שדומים להם מבחינת רקע, גיל, השכלה, היחידה הטכנולוגית ששירתו בה בצבא וכו'... אבל מחקרים גילו כי דווקא גיוון יוצר סינרגיה חזקה יותר.
     
  • עשה: למד להגיב נכון לתחרות על טאלנטים מצד חברות אחרות. מה עושים כשלמועמד יש עוד הצעות מחברות אחרות? במקרים כאלה הכי חשוב לייצר דיאלוג פורה ואינטנסיבי עם המועמד, לגלות מה הכי חשוב לו ומשם לנסות לרתום אותו הלאה. וכן, אם צריך אז לא להתעצל ולנסות לתאם עוד פגישה ועוד פגישה...
     
  • עשה: סגור עסקה ואייש את המשרה. שימו את עצמכם בנעליים של הטאלנט והבינו שהוא מצפה שתשכנעו אותו. מה ישכנע? כל מיני דברים: החזון, הורסטיליות בתפקיד, סביבת העבודה הייחודית, המוצר המגניב והמלהיב, חיבור לתרבות ארגונית, צפי להנפקה או לאקזיט, אפשרויות קידום, אפשרויות למידה, יכולת השפעה ברמה מערכתית, חווית מועמד חיובית.

    ביצעתם? מזל טוב! גייסתם לעצמכם עובד חדש והטאלנט כנראה כבר בדרך אליכם לחתום על חוזה העבודה... תתחדשו!

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום

שלחו קורות חיים
המאמץ עלינו!
עזבו אתכם מחיפוש משרות ומישיבה מייגעת מול המחשב.
שלח קורות חיים
שלח קורות חיים
ואנו נמצא עבורך את משרת ההייטק המתאימה לך במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות.
בחר קובץ
קובץ אינו תקין - אנא בחר קובץ אחר

We Are Gotfriends

We Are Gotfriends

רוצים לעסוק במקצוע מבוקש? חולמים על קריירה בתחום הגיוס? רוצים להשתלב בענף ההייטק? אם עניתם שכן, טוב שהגעתם לכאן, משום שאנחנו רוצים להציג את עצמנו. נעים מאוד, אנחנו חברת גוטפרנדס- חברת השמה הגדולה בישראל בענף ההייטק.

להרחבה

כל מה שרציתם לדעת על Machine Learning ו- Deep Learning

כל מה שרציתם לדעת על Machine Learning ו- Deep Learning

DL או 'למידה עמוקה':
למידה עמוקה היא מודל חישובי המכיל קבוצת אלגוריתמים ונעשן על תשתיות של רשת נוירונים המחקים את תהליך הלמידה במוח האנושי. הגדולה של התחום הוא ליצור פתרונות לבעיות והליכים שגרתיים ויומיומיים-מדיבור בסמארטפון, תחבורה אוטונומית וכו'. בראש היכולות האלו המחשב יכול ללמוד וללמד את עצמו בדיוק כמו המוח האנושי.

להרחבה